Colt flyttar till Norrland.

Åkte igår kväll tåg med min nya matte Therese till umeå, det var långt men jag sov hela vägen och hade hela hundkupen för mig själv.

Jag fick leka med matte innan vi åkte tåg, om jag följde efter maten hon höll i handen så böev hon hemskt glad så det gjorde vi en stund.

I morgon så börjar vi vår första freestylekurs, matte är ju instruktör och kan ganska mycket om andra saker men inte freestyle.


Freestyle kursen är tänkt att  med sitt postiva inlärningsätt samt roliga utförande bli en stark grund för kontakten oss imellan, samt skapa en stark relation mellan mig och Colt, vi ska sikta på att tävla en inoff+ oficiell tävling i Juli iår för skjs skull. Sedan kommer Colt troligtvis både tävla i IPO och Freestyle samt i agility i framtiden.

Mitt mål för honom är att använda hans stora intresse för att använda näsan samt hans stabilitet metalt och komma så långt som möjligt i spår , rapport och sök. Sedan ska han få pröva vingarna i skyddet också så småningom.  I övrigt så kommer han naturligtvis precis som min tik Nikki var innan bli min bästa vän och följeslagare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0